Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Évek óta képezi már vita, tanácskozás tárgyát a budapesti autobusz kérdése. Abban mindenki egyetért, hogy ez a fontos közlekedési eszköz nem hiányozhatik egy olyan nagy arányokban fejlődő városból, mint Budapest. Az autobusz gyors és olcsó közlekedés és ezzel a tulajdonságával mindenütt...
ROVATOK
A monarchia külügyminiszteriuma most már hivatalosan közzéteszi, hogy nyolc napos határidővel ultimátumot küldött Szerbiának. A mult szombattól számítódik ez a terminus, ha tehát jövő vasárnapig Szerbia ki nem üritette...
Aki a magyar városok gazdasági strukturáját vizsgálja, annak két szembeszökő körülmény tünik fel. Az egyik az, hogy az amugy is nagy adóságokkal megterhelt városok ujabb beruházások elől nem zárkózhatnak el, hacsak...
Öröm megfigyelni azt a hatalmas lendületet, melyet a vidéki múzeumi ügy a Múzeumok és Könyvtárak Orsz. Főfelügyelőségének s Tanácsának czéltudatos munkássága folytán az utolsó évtizedben vett. Szinte már megszoktuk,...
Egy angol mérnök fantasztikus képet rajzolt arról, hogy milyennek képzeli a jövendőbeli modern várost, amelyben a legjobb beosztással lesz megoldva a közlekedés kérdése. Ha ránézünk erre a képre, mely a jövendőbeli...
Magyarország győz 4:3 (3:1)
Rangemelésben részesült a magyar-osztrák match. Egyszerű sportesemény volt eddig, de most a főváros népének ünnepe lett. Ezt árulta el az a hatalmas emberáradat, amely a szélrózsa minden...
Bulvár
Bulvár
Bulvár
Politika
Védjük meg a sajtószabadságot
Már mindenkinek volt egyszer ideje gondolkozni azon mi lenne, ha egy...
Tudomány-technika
Politika
A román és görög király találkozása
A román királyi pár hosszabb időt töltött a Fiume melletti...
Tudomány-technika
Kultúra
Verdi gyászolása Olaszországban
Verdi Józsefnek, a nagy olasz zeneköltőnek február 27-ikén második...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.