Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Páris, 1913 február.
A napilapok megemlékeztek már arról, hogy Molnár Ferencz Testőrjét mely egyike volt a legnagyobb magyar színpadi sikereknek az utóbbi években, előadták Párisban is. Nem lesz talán fölösleges ennek daczára sem elmondani egyetsmást erről az előadásról, személyes...
ROVATOK
A mi nehéz és válságos politikai küzdelmeinkben a mai napon ismét elénk kerül egy jelentős dátum. Az 1861-ik év húsvét vasárnapja. Azt hisszük, ma már a horderejét sem tudják felfogni ennek a napnak, ma már odáig...
Szomoruan tapasztaljuk, hogy nálunk a munkahiány folyton nagyobb arányokat ölt s munkabiró polgártársaink ezrével kénytelenek a hazát elhagyni, hogy keresethez jussanak. Az utóbbi években egy ideig kedvezőbb volt...
Népünknek csak még ezelőtt egy emberöltővel is nem volt kedveltebb ruhaneműje a czifraszűrnél. Népdalaink egy ruhadarabot sem emlegetnek gyakrabban, mint épen ezt. Sajnos, ezen felette ősi és minden ízében magyar...
Az osztrák és magyar haditengerészet a napokban ujabb egységgel szaporodott. Az 1910-ik évre megszavazott tengerészeti hadügyi hitel terhére most bocsátották vizre Fiuméban a „Novara” nevü kémlelő cirkáló...
W. Albány szerződtetését a „Duna BEE-hez már regisztrálták a napilapok, szárazon, minden kommentár nélkül, pedig ennek a kiváló professzionátusnak szerződtetése, személyét illetőleg némi méltatást érdemel....
Gazdaság
Az adóbevezetés újbóli elhalasztása
Az utóbbi napokban a vidéken is, de különösen a fővárosban, erős...
Politika
Gazdaság
Sport
Nemzetközi mérkőzés: FTC-Rapid
Gyönyörü időjárás, jó pálya, a nézőteret teljesen megtöltő közönség,...
Kultúra
Politika
Tudomány-technika
A bányák elektromos világitása és a vele járó veszélyek megelőzése és...
Miután az elektromos világitásra rendelt szerkezetek (lámpák)...
Kultúra
Tudomány-technika
Gróf Zichy Jenő ázsiai utazásaiból
A múlt héten ismertetünk gróf Zichy Jenő harmadik ázsiai utazásairól...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.