Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Már mindenkinek volt egyszer ideje gondolkozni azon mi lenne, ha egy hatalmas kéz valami módon elvenné tőlünk, szegény emberiségtől a levegőt. Vagy elzárnék előlünk a vizek forrásait. Az a kéz, amely azt tenné, a testi épségünk, a létünk, az életünk ellen törne és mi ugyebár fellázadnánk......
ROVATOK
Londonban, az ottani Saint James-palota egyik tágas társalgójában heteken át tartott a nagyhatalmak londoni nagyköveteinek, illetőleg külön megbízottainak tanácskozása arról, hogy miképp volna lehetséges megvédelmezni...
Elképzelhetetlen volt néhány évvel ezelőtt is, hogy valaha olyan pénzügyi és gazdasági viszonyok keletkezhessenek Magyarországon, mint amilyenek most zaklatják a lakosságot. Sokféle csapás ért bennünket. Keresztülgázoltunk...
Egy új Dante-fordítás megjelenése minden irodalomban nagy esemény s a mienkben kétszeresen az, mert nálunk nemcsak arról van szó, hogy az emberiség egyik legnagyobb költőjét megszólaltassuk magyarul is, hanem arról,...
gépkocsit ma már nemcsak kényelmi személyszállitási célokra, hanem teherforgalomra is használják és különösen az utóbbi tiz év alatt hihetetlen módon megszaporodott a gépkocsik száma. Világ- és nagyvárosokban minduntalan...
A Sporthírlap már több ízben megemlítette és cikkekben is szóvátette a belini Stadion építkezése alkalmával azt a feltünő jelenséget, hogy az uszoda hossza a tervrajzokon nem kerek 100, hanem 104 méterre van tervezve....
Tudomány-technika
Az országos meteorológiai és földmágnességi intézet Ó-Gyallán
Szép ünnepély színhelye volt a közel mult napokban Ó-Gyalla, a kies...
Gazdaság
Hoszpotzky Alajos az idei Wahrmann-dijas
A Magyar Tudományos Akadémia az idén a Wahrmann-dijat Hoszpotzky...
Kultúra
Bulvár
Politika
Bulvár
Bulvár
Bulvár
A kolduló majom
A londoni magas társaság egyik nőtagja sétaközben meglátott egy ...
Tudomány-technika
Tengeri puska mint a buvár fegyvere
Európai buvárok legutóbb egy uj tipusu lőszerszámot próbáltak ki, a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.