Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Báró Harkányi János kereskedelemügyi miniszter aug. 2-án mondotta el programmbeszédét Nagyszentmiklóson. A vasúti állomáson a miniszter megköszönte az üdvözlést. A községházán báró Harkányi János miniszter mindenekelőtt küldöttségeket fogadott. Pontban 10 órakor a községháza erkélyére...
ROVATOK
Siránkozni nincs nagy okunk. Ha Bulgária megkapta volna Kavallát, azzal mi gazdagabbak – ha nem kapja meg, ezzel mi szegényebbek nem leszünk. Sokkal fontosabb kérdés annál: mi a monarchia teendője a jövőben,...
Lépésfalva-Somfalva állomáson a felvételi épületre második emelet, továbbá kettős őrház épitése.
Lajtaszentmiklós állomáson hármas őrház épitése, Nagygorica állomáson vágányszaporitás, Budapest állomás teherpályaudvarán...
Én csüggedt lelkem, én csüggedt szívem,
Daloljatok és mondjátok: igen.
Hurrázatok e nyári hajnalon,
S ne hagyjatok ködökbe hajlanom.
Korán keltem. Felhúzom a rolót,
A nyári nappal együtt lángolok......
A tengeren való versengésben a két pártot találhatunk. Egyfelől áll Anglia egyedül, a másik oldalon állnak az összes európai hatalmak. Angliának ugyanis nincsen szárazföldi hadereje csak a tengeren van összpontositva...
Az utóbbi időben nálunk rendezett nemzetközi sportversenyek között egyike volt a legérdekesebbeknek a Millenáris pályán vasárnap lefolyt nemzetközi kerékpárverseny. A Ferencvárosi Torna Club rendezte ezt a mérközést,...
Bulvár
Gazdaság
Vasúttal a fürdőhelyekre is
Siófok Budapest d. v. ind. ++ 5.50 reggel, 6.50 reggel, 8 ó. regg.,...
Gazdaság
Gazdaság
Az iparoktatás Magyarországon és a külföldön
A kereskedelemügyi tárca 1904. évi költségvetésének pénzügyi...
Bulvár
Mikor a rendőrség kíván boldog uj évet
Hát az nem boldog ujév! Ehhez a véleményhez azt hiszem, mindenki...
Sport
Kultúra
Kultúra
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.