Dtum
Login with Facebookk
1913 | Április

A győri ágyugyár

Pár héttel ezelőtt már mi megemlékeztünk róla, hogy a magyar ágyugyárat Weisz Manfrédék nélkül nem lehet megcsinálni. Azóta Deutsch I. és fia is tagja lett a társaságnak. E két név elég ponderáló erővel bir, hogy a magyar ágyugyár felállitását teljesitsék.

A Győrben felállitandó magyar ágyugyár a Skoda-müvek rt. együttmüködésével fog létesülni. A Skoda-müvek közötti kölcsönös megállapodás szerint nem az állam, hanem egy direkt e célra alapitandó részvénytársaság fogja felépiteni, berendezni és üzemben tartani.

A magyar kormány mindazonáltal döntő befolyással lesz az uj gyár müködésére, mivel a kibocsátandó részvények nagyobb részét birtokába veszi. A részvényjegyzés módozatairól, illetve a részvények többségének megszerezhetőségéről és valószinüleg az uj vállalkozásnak nyujtandó állami kedvezményekről is különleges törvényben fog intézkedni a kormány.

Ezt a törvénytervezetet a képviselőház összeülése után benyujtják és a nyári szünet előtt biztosan le is tárgyalják, hogy a győri ágyugyár épitkezését mielőbb megkezdhessék.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98