Dtum
Login with Facebookk
1906 | Január

Fejezetek a gyermekrajzok lélektanához

Az iskolai rajz tanítás, mint az egész világon, legújabban nálunk is nagy átalakuláson megy keresztül. Szakít a stilizált minták, arabeszkek, rozetták, mértani formák hideg többnyire éretelem nélkül való másolásával s a természethez fordul, azt igyekszik a gyermekekkel megfigyeltetni és ábrázoltatni.

 

A gyermek rajzolja azt, a mit maga körül, othonában, az iskolában , a természetben lát s ha rajza naív és kezdetleges, az sem baj, annál inkább utat a gyermekek benső lelki életének megfigyeléséhez s idővel a gyakorlat révén úgyis tökélesedik.

 

Erről a tárgyról szól Nagy László tanítóképző-intézeti igazgató füzete : az irodalom s saját tapasztalatai felhasználásával lélektani alapon fejtegeti azt a lelki folyamatot, mely a gyermekben végbemegy, mikor valami előtte levő vagy emlékezetében élő tárgyról rajzot készit.

 

Régente az efféle „ firkálásért” még meg is büntették a gyermeket, - a mai tudomány mint érdekes adalékot használja fel és értékesíti.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98