Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az Andrássy-utnak városligeti torkolatában az ezredévi emlékműből még csak Gábor arkangyal és a tizennégy király szobrához való félkörű épitmény készült el. Mivel Zala György szobrász szerint még négy vagy öt év is eltelik, mikor a szoborművekkel elkészülhet, az emléket körülvevő...
ROVATOK
Az elnök fölhivása a többi közt ezeket mondja: „Sürgősen kérem úgy az orosz, mint a japáni kormányt, hogy az egész művelt világ érdekében kezdjenek közvetett béketárgyalást egymással. Azt javaslom, hogy a...
Az Osztrák-Magyar Államvasut-Társaság a napokban tartotta ötvenedik rendes közgyűlését Taussig Tivadar lovag elnökletével. A mult évben a társaság bevételeinek feleslege a kiadások, valamint az elsőbbségi szolgáltatások,...
Aligha van a mai Magyarország szereplő alakjai közt egy is, a ki olyan változatos, küzdelmes pályára tekinthet vissza, mint Vámbéry Ármin, a ki most magyarúl is kiadta „Küzdelmeim” czím alatt emlékiratait....
A gyermek mathematikai képességének psychologiája czínem érdekes tanulmány jelent meg Mercante Victor-tól a buenos-ayres-i Mercedes Mintaiskola igazgatójától, a psychológia és paedagogia tanárától.
E tanulmány...
A rémes tragédia, amely Fodor mester termében hétfőn lefolyt, természetesen élénk beszédtárgyát képezte vívókörökben is. A napi sajtó tudósításai Fodor mester elbeszélése nyomán elég hű képet adtak a párbaj lefolyásáról,...
Politika
A kelet-ázsiai események közelebbi hatásai
Koreában a lakosság és a benszülött csapatok közt oly nagy az...
Politika
Politika
Forrongások Orosz-Lengyelországban
Az oroszellenes hangulat a mely Orosz-Lengyelországban mind erősebben...
Sport
Az újabb játékszabály-módosításokhoz
Lapunk 20-ik számában közöltük ama módosításokat, melyeket a MLSz-nek...
Politika
Politika
Sport
Politika
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.