Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Magyar Kommunistapárt III kongresszusa kiáltványt intézett a magyar néphez. A kiáltvány hangsúlyozza, hogy a párt népi demokráciát akar. A közösséget kiuzsorázó mammutvállalatok államosítását, a bankok és külkereskedelem állami ellenőrzését. A dolgozó parasztság megsegítése, szövetkezeteinek...
ROVATOK
A náci háborús bűnösök ügyében hétfőn hirdették ki az ítélet indoklását, míg a tulajdonképpeni ítélet kihirdetésére ma kerül sor. Vasárnap este óta amerikai harckocsik és őrjáratok teljesen elzárták a nürnbergi...
A magyar békeszerződés szakaszait olyan szédítő iramban tárgyalták le, hogy ez önmagában is lehetetlenné tette a kérdések alapos megvitatását. Miután elvetették Amerikának azt a javaslatát, hogy a magyar jóvátétel...
A vitaminok pályafutása az ókori orvosok homályos, inkább ösztönös, mint tudományos sejtelmeitől napjaink lázas vitaminhóbortjáig ugyancsak elgondolkoztató. Amíg csendes laboratóriumok mélyén kitűnő és szerény tudósok,...
További cikkek:
Feltűnően jól szerepeltek birkózóink az Európai-bajnoki küzdelmeken Stockholmban. Kilenc európai nemzet között a negyedik helyet sikerült kiharcolniuk. Különösképpen, dicséretes ez a nagy teljesítményük, mert a...
Gazdaság
35 milliárd aranypengő Magyarország háborús vesztesége
A Magyar Kommunista Párt politikai akadémia előadássorozatában...
Politika
Sztálin válaszolt Churchillnek
A Pravde tudósítója kérdést intézett Sztálin generalisszimuszhoz: mi...
Politika
Gaal Gaszton Független Kisgazdapártja végleges és hivatalos formában...
A Szijj Bálint-féle kisgazdapárt és a Gaal Gaszton-féle agrárpárt...
Politika
Megoldódott a belpolitikai válság
A belpolitikai válság tegnap érte el tetőpontját. A pártok vezetőinek...
Politika
A magyar békeszerződés hivatalos szövege
A külügyminiszterek tanácsa által elfogadott, július 18-áról...
Gazdaság
Diósgyőrött ma üzembe helyezték az ország negyedik kohóját
Nemcsak az acéltermelés, hanem az ország gazdasági helyzete...
Sport
Iszaptorna jegyében zajlott le a 10-ik KTT
A javuló idővel egyenes arányban nőtt motorsportot fejleszteni óhajtó...
Politika
Feltárult a német propaganda-mese szörnyű háttere a nürnbergi...
A német háborús főbűnösök perének csütörtöki tárgyalásán Prokovszki...
Politika
Görög földre ért 12 évi számüzetés után György görög király
II. György, a hellének királya, tizenkét évi száműzetés után vasárnap...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.