Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Gróf Tisza István: Mert hiszen annak az igazságnak, annak a ténynek, mind jobban napfényre kell derülnie, hogy az Európa ezen a részén lakó kis népekre nézve a jólétnek, s fejlődésnek, a néprajzi egyéni jelleg föntartásának egyedüli alapföltétele a magyar állam fönnállása, megerősödése...
ROVATOK
Oroszországban a háboru sulyos következményeit nagyon megérzik a gyárak, iparosok és kereskedők. A kelet-ázsiai forgalom teljesen megakadt s így a gyárak legnagyobb része megszüntette foglalkozását, a melyek pedig...
Egyáltalában nem volna hijjával a komikumnak, ha a megszokás révén komolyan tárgyalnók a mi pénzpiaczunk állását, reményét és jövőjét. A mi pénzpiaczunk nem áll, hanem fekszik, - jelenében nincs öröm és jövőjében...
Rákóczi hamvainak hazahozatala. Thaly Kálmán képviselő, a jeles történetíró a kormány kérésére legközelebb Konstantinápolyba megy, hogy II. Rákóczi Ferencz fejedelem és bujdosó társai hamvainak hazaszállítása ügyében...
A Lipót Salvator főherczeg pártfogása alatt álló „Magyar Aero-Klub” fennállása harmadik évfordulója alkalmából „Turul” léggömbjével nemrég ünnepélyes fölszállást rendezett mégpedig ugy, hogy...
Mult vasárnap folyt le a folyamregatta József Ágost főh. értékes vándordíjáért. A verseny különös, mondhatni szenzációs érdekességű volt. Itt találkozott ujból a Nemzeti és Pannonia nyolcasa, melyek közül a Nemzeti...
Politika
Politika
Sport
Sport
Politika
A japánok támadása Port Arthur ellen
A japánok támadása Port Arthur ellen. A japánk az oroszok mandsuriai...
Sport
Politika
Tudomány-technika
A tödővész szérumoltásokkal való gyógyítása és az új Szérumoltó...
Sok időnek kellett eltelnie és sok hamis nézetnek megdőlnie, míg...
Politika
Az olasz diákok Ausztria ellen
A tavasz óta egész Olaszországban sok tüntetésre ad okot, hogy az...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.