Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az a dús fehér szakállú, orosz paraszt-daróczba öltözött aggastyán, kinek képét itt közöljük, korunk irodalmának egyik legeredetibb, legmélyebb eszmejárású és legnagyobb szabású alakja. A legnagyobb regényírók közé tartozik, e mellett próféta, a ki magába szállást, a természethez...
ROVATOK
A Lembergben történt fogadtatás után az uralkodó és a főherczeg Chlopy községbe, a főhadiszállásra ment. A hadgyakorlatok megtekintésére onnan indultak kora reggel. A hadgyakorlatok szeptember 16-án értek véget....
Több megye és város rendkivüli közgyülések tartására készül. A városok, községek szedik be ugyanis az adókat. Már napok előtt törvényhatóság megtagadta a választóképes polgárok összeirását, miután a választóképesség...
Több mint három évtizede, hogy a szent atya utoljára áldást osztott itt húsvét ünnepén ama loggiáról, - mondá szíves és szapora beszédű a piazza San Pietrón és a Péter templom homlokerkélyére mutatott. – És...
A budavári koronázó Mátyás-templom környékének rendezésekor és a Halászbástya fölásatása alkalmával megtalálták a régi dominikánus-templom alapfalait és kriptáját. A sírbolt mellett egy bástyaüregben óriási halmaz...
Vége a versenyszezonnak. Nagyobb versenyeink lezajlottak; az alakuló versenyzők szövetsége által tervbe vett nagyobb szabású versenyt nem irják ki. Még néhány vidéki és külföldi verseny van csak hátra, aztán kerékpárosaink...
Bulvár
Politika
A kormány katonai javaslatai
Báró Fehérváry Géza ismertette a katonai javaslatokat. Szükség van az...
Politika
Sport
Bulvár
Politika
A honvédelmi költségvetés vitája
A honvédelmi miniszterium költségvetésének vitáját a képviselők ápril...
Politika
Válságot okozott a hadparancs
Hat hete már, hogy a Khuen-Héderváry kormány beadta lemondását, s új...
Bulvár
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.