Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az úszószezon rég befejeződött, úszóink téli pihenőre tértek már. Ismét egy év mult el, - úszósportunk története egy évnek történetével ismét gazdagabb. Forduló pont volt az idei év, melyben hosszú, évek során hangoztatott óhaj valósult meg, t. i. az angol versenyeken mi is szerepeltünk......
ROVATOK
A porta mai napig sem felelt a magyar-osztrák és orosz nagykövetek sürgetéseire a reformjavaslat tárgyában. Az irányadó török körök kijelentették, hogy a szultán és a porta eddig már elvben elfogadták volna az új...
A törvényhozás többi feladataival folytatta, először is a legsürgősebbekkel: az ujonczok és a költségvetési felhatalmazás megszavazásával. Az 1902. évre szóló költségvetést meg kell hosszabbítni 1903 végeig s 1904...
FADRUSZ JÁNOS, az ünnepelt szobrász, a tősgyökeres magyar művész, ki hosszas küzdelem után egyszerre, váratlanúl kerűlt legjelesebb művészeink sorába, kinek számára minden ujabb alkotásánál koszorúk sarjadtak, meghalt...
A mi fogalmaink szerint vajmi szomorú lehet ilyenkor a sarkvidék lakójának élete, midőn féléven át homály, majd sötétség borúl a havas, jeges tájakra. Pedig mégsem oly kietlen és vigasztalan ott sem a világ s a...
Minden versenyzőnek, mikor a starthoz áll, nem azt kell néznie, kik az ellenfelei, hanem úgy kell vennie őket, mintha a világ legjobbjai állnának mellette; ne a társát igyekezzék leverni bármely taktikázással......
Bulvár
Bulvár
Natália volt szerb királyné áttérése
Natália volt szerb királyné Francziaországban csakugyan áttért az...
Sport
Kezdődik az 1902-1903 évi football-szezon
Jövő hét folyamán kezdetét veszi az 1902-1903 évi football-szezon....
Politika
A maczedon forradalmi bizottság és Görögország
Athénből jelentik: Följelentések alapján egy itt működő maczedon...
Bulvár
Politika
Kun-Félegyháza megtagadta az adófizetést
Kun-Félegyháza szeptember 18-ikán rendkivüli közgyülést tartott,...
Politika
Magyarellenes tüntetés Brassóban
Május 17-én a brassói görög-keleti temetőben román nemzeti szinű...
Politika
Elítélték a magyar huszárok magatartását a reichsrathban
Az osztrák képviselőház most azzal tölti az időt, hogy mindenféle...
Sport
Európa gyorskorcsolyázó bajnoksága
3. és 4-én folyt le a Csorbai tó jegén. A magyar versenyzők közül...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.