Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az első tartalékos évfolyamba kerülő legénység, mely még ténylegesen szolgál és a melynek szabadságolását illetőleg az 1903 deczember 15-ikén kelt rendelet alapján folyó év végéig intézkedés nem történt, ez időponton túl is tényleges szolgálatban hagyandó... ...
ROVATOK
Az obstrukczió leküzdésére elszánt kormány elhatározta, hogy a képviselőház tárgyalásainak gyorsitására naponkint két ülést tartsanak, délelőtt és délután. Az indítvány pedig úgy kerüljön a Ház elé, hogy a fölött...
Évek óta sokat panaszkodnak a hatóságok, valamint a kárvallott kivándorlók is, hogy a kivándorlási ügynökök lelketlen űzérkedése mennyi kárt okoz az amúgy is szánalomraméltó embereknek. Nem elég, hogy épen ezek...
Fővárosunk zenei életének egyik legjelentékenyebb tényezője, a ŤBudapesti Filharmóniai Társaságť most üli félszázévi jubileumát. Valamint a Ťpolitikať görög szót a maga eredeti alakjában használjuk s nem fordítjuk...
Az 1900-ban útjára indult Discovery expedíció 1902. december 31-én Robert Falcon Scott vezetésével elérte az eddig ismert legdélebbi pontot, a déli szélesség 82° 17’-nál.
A kutató eredményei közé tartozik...
A múlt vasárnapi matcheken történt dolgok indítanak arra, hogy a közönség szempontjából emeljem föl azok ellen a tiltakozásomat. A MAC. – MUE match második félidejében a biró a MUE. négy játékoság állította...
Gazdaság
Politika
Felfüggesztik az obstrukciót Magyarországon
Nevezetes fordulat állott be az országgyűlésen. Ugyanis Kossuth...
Politika
A honvédelmi költségvetés vitája
A honvédelmi miniszterium költségvetésének vitáját a képviselők ápril...
Sport
Vízilabda az 1900-as olimpiai játékok műsorán
Külön fejlődött a sportág Európában és külön Amerikában. Európában...
Politika
Reformok Törökországban
Konstantinápolyból jelentik julius 21-ikéről: Az osztrák-magyar és...
Politika
Kossuth Ferencz elutasítja a költségvetést
Kossuth Ferencz: Hangoztatja a függetlenségi elveket. Hol van a...
Sport
Megalakult a Magyar Labdarugók Szövetsége
A megalakulás f. hó 19-én történt az István főherczeg szállóban...
Politika
Oroszország és a Balkán
A Balkán félszigeten legújabb oka a forrongásnak az üszkübi...
Sport
Mi módon döntik el a labdarúgó bajnokságot?
A magyar football-bajnokság létesülése nagy érdeklődést keltett a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.