Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hogy a számra nézve aránylag kicsiny magyar nemzet annyi tengernyi bajok és veszedelmek közt is egy ezredéven át fenmaradhatott, mialatt annyi nála nagyobb nép tünt le a világ szinpadáról, - a Gondviselés ama kegyének köszönhetjük, hogy időről-időre állitott a nemzet élére olyan férfiakat......
ROVATOK
A kivándorlás hazánk több vidékén oly mértékben jelentkezik, mely képes komoly aggodalmunkat felkölteni. S nagyon is ideje volt immár, hogy habár kissé megkésve is, de végre mégis megmozdult a kormány, a társadalom,hogy...
Foglalkozzunk a Balatonnal, mint közgazdasági tényezővel, annyival is inkább, mert e „kis magyar tenger”-ünk Közép-Európa legnagyobb tava, melyhez foghatót hiába keresnénk a dunamenti országokban. A...
A Sándor-utczai országházba a képviselők már nem mennek többé, hanem október elsején az új országházba, melyet a honfoglalás ezredéves emlékére emelt a magyar nemzet. A Sándor-utczai szerény épület a nagy átalakulás...
Mióta Hollós Mátyás seregével Bécs ostromára indúlt, a Morva és Vág völgyében annyi katona nem volt együtt, mint a Sasvár vidékén folyó évi szeptember 12-ike és 16-ika közt megtartott nagy hadgyakorlatokon. A csapatok...
A világ úszóbajnokainak az volt mindig a legnagyobb ambicziójuk, hogy átússzák a Niagarát, melynek örvénylő víztömege kétségkívűl ezer veszedelmet rejt magában. Kilencz évvel ezelőtt Webb kapitány, a világhírű úszó...
Politika
Kultúra
Bulvár
Egy kucséber halála
Borzasztó véget ért egy félkezű kucséber, kit Budapesten nagyon sokan...
Politika
A delegácziók és a függetlenségi párt két pártja
A függetlenségi 48-as párt két része közt a szétválást még szélesebbé...
Kultúra
Készen áll Mátyás király kolozsvári szobra
A Kolozsvárott felállítandó Mátyás-szobor teljesen készen áll a...
Kultúra
Mátyás király kolozsvári szobra
Fadrusz János műtermében most darabolják föl Mátyás király nagy lovas...
Politika
Bulvár
Kultúra
Lesz-e az országházban Honfoglalás?
Meggyőződést szerzendő, az országház építését ellenőrző bizottság...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.