Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Slavia mérkőzései szoktak a legutóbbi időben a legnagyobb vonzó erővel bírni s így természetesnek találtuk, hogy a jeles cseh csapatnak egy másodrangú csapattal szembeni szereplése nagyobb számú közönséget vonzott ki a Margitszigetre, mint akár egy angol csapat megjelenése......
ROVATOK
Az osztrák képviselőház a gorombaságokból és szidalmakból kifogyott. S most már is történt ott verekedés és pofozkodás. Nincs ülés botrányok nélkül. Voltaképen semmit sem tárgyalnak, sürgős inditványokkal akadályozzák...
1900 junius 1-vel szűnt meg az örlési forgalom. A magyar gazdaközönség régen hangoztatott és folyton sürgetett óhaja végre teljesült. A malmok nem kaptak többé örlési engedélyt, vagyis a Balkán államokból behozott...
Estély a Múzeumban. Az ünneplések nem hivatalosan, de valóban mégis azzal az estélylyel kezdődtek, melyen Szalay Imre, a Nemzeti Múzeum igazgatója nov. 25-én este ebből az alkalomból vendégeiűl látta köz- és tudományos...
Az Országos régészeti és embertani társulat október 26-iki ülésén Nagy Géza tartott felolvasást a régi hun-székely irásról. Nagy Géza nem tartja jogosnak a kételyeket,melyek a rovás-irásősi eredete iránt támadtak....
A Budapesti Kerékpár-Egyesület 1882. f. hó 8-án este a Klivényi-féle vendéglő külön termében tartotta meg húsz évi fennállásának jubileumát, mely a fővárosi társegyletek és a kerékpársport számos hívének részvétele...
Gazdaság
Debrecenben másképp látják a MÁV elárusító csarnokait
A MÁV elárusító csarnokai ügyében most a debreceni kereskedelmi és...
Politika
A reichsratban ujabb botrányok várhatók
A reichsrátban a jövő évi költségvetés megszavazását s az egész...
Sport
A kerékpáros turista ruházata és felszerelése
A czélszerű ruházat eléggé ki nem emelhető fontossággal bír...
Politika
A frazncziák elvonják Olaszországot a hármas szövetségtől.
A franczia államférfiak régi igyekezete oda irányul, hogy...
Gazdaság
A magyar vasutak bevétele január-május hónapokban
Az ideiglenes kimutatások szerint a magyar vasutak szállítási...
Politika
A delegácziók Bécsben - a hadügyi kiadások
A magyar delegáczió hadügyi bizottsága május 29-ikén kezdte tárgyalni...
Politika
Botrányos jelenetek közepette alakult meg a reichsrath
Megnyilt január utolsó napján a szerencsétlen Ausztriában az uj...
Sport
A Budapesti Kerékpár-Egyesület (1882) Budapest-Siófoki 20 éves...
A Budapesti Kerékpár-Egyesület 1882. fennállásának 20-ik évfordulója...
Kultúra
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.