Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A franczia képviselőházban julius3-ikán azt kérdezték a kormánytól, vajjon a hármas-szövetség megujitása bofolyással lesz-e Francziaország és Olaszország barátságossá vált viszonyára? Delcassé külügyminiszter nagy önérzettel hivatkozott Francziaországnak Oroszországgal fennálló szövetségére......
ROVATOK
Az angol kormány most kapta meg annak a határozatnak a szövegét, a melylyel a boer vezérek utolsó gyűlésük alkalmával a békekötéshez való hozzájárulásukat kimondták. Megható ez az emlékirat, melyben a boerok kijelentik,...
Sűrűn emlegetik mostanában a tagositás és kivándorlási ügy új szabályozását is. Mind a kettő a közönség széles köreit érdekli. Megalkotta a törvényhozás a mezőrendőrségről szóló törvényt, mely azonban eddig kevés...
A szobrászok gyakorlatában nem ritkaság, hogy valaki beküld egy fényképet és a fénykép után rendeli meg a szobrot, sőt még a napját is megszabja, hogy mikorra kell kész lennie. Pedig még a vargától sem várjuk, hogy...
Négy éve múlt most, hogy a norvég tudományos világ egyik ismert utazója, Sverdrup Ottó kapitány a *Fram* hajón elindult a grönlandi jéghegyek közé. Úgy tervezték, hogy az expediczió három évig marad oda, de még...
Nagyszámú és előkelő közönség nézte végig a Fővárosi Kerékpár-Egylet mai sikerült versenyét, eloszlatta azt a már-már magunkévá is tett és majdnem általános felfogást, hogy a közönség teljesen kegyéből ejtette a...
Sport
Sport
A görög gimnaszika eredete, értéke, oka és helyisége
A régi görögök általános nevelési rendszere az egész emberre...
Politika
A frazncziák elvonják Olaszországot a hármas szövetségtől.
A franczia államférfiak régi igyekezete oda irányul, hogy...
Politika
Az angol hadügyminiszter a háboruról
Az angol kormány tagjai a nyilvános gyüléseken egymásután tartanak...
Politika
A román és görög király találkozása
A román királyi pár hosszabb időt töltött a Fiume melletti...
Politika
Továbbra is békés a nemzetközi légkör
A nemzetközi politikai helyzet évek óta nem volt oly békés, mint...
Tudomány-technika
A Földközi tengeren elsülyedt magyar gőzös
A spanyol és afrikai partok közt ápril 23-án elsűlyedt a fiumei...
Politika
Sport
Megalakul a Magyar Automobil Club
November 30-án kezdte meg tevékenységét a Magyar Autóklub elődje, a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.