Dtum
Login with Facebookk
1902 | Augusztus

Hajótörések a kikötőben

Statisztikai adatok szerint a vasuton utazót a legnagyobb veszély nem a nyilt pályán, hanem a vonatnak a pályaudvarba való berobogásakor fenyegeti.

 

A váltók hibás állitása, szemközt jövő vonatok, a kitérő keresztezéseken előforduló kisiklások több veszélylyel járnak, mint valamely villámvonatnak szédületes sebességű vágtatása a szabad pályán.

 

Valamint a vonatokat a pályaudvaron, a mostani hajókat a kikötőben fenyegeti a legnagyobb veszély.

 

A modern óriási gőzösök csakis teljes erővel járva engedelmeskednek a kormánynak. Ha a kikötőbe – mint pl. Hamburgba – csak egy szük kijárás vezet, az óriási gőzös gépei csak félerővel dolgoznak s többnyire egy kis gőzhajó által vontatják őket.

 

Egy ily módon vontatott nagy hajó minden szemközt jövő járműre nézve nagyon veszélyes, mivel bizonyos pillanatokban a vezető tengerészeknek nem engedelmeskedik.


Mindezekből kitűnik, hogy a *biztos kikötő* a tengerésznek, valamint az utasnak biztonságot nem nyújt s biztosnak tartott kikötőben is lehet hajótörést szenvedni. 

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98