Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Budapesti Korcsolyázó-Egylet ez évi közgyülése október hó 31-én tartatott meg a fővárosi Vigadóban. A választmány által beterjesztett évi jelentés, Magyarország ezen legnagyobb és leggazdagabb sportegylete nagyszabású tevékenységének hű képét nyujtja......
ROVATOK
A francziák hadihajókkal kényszeritették a szultánt, hogy két franczia bankárnak megfizesse a követelését. Megszálltak egy szigetet a Konstantinápolyba vezető tengerszoros előtt s onnan diktálták a föltételeket....
A nagy pangás szomoru jelei országszerte mutatkoznak. Tömérdek munkásnak nincs keresete. A fővárosban is egyre növekszik a munkanélküliek ezrének száma és ínsége. A mult héten egy küldöttség járt Budapest polgármesterénél,...
Nem sok író találkozik a világirodalomban, kinek élete oly tökéletes összhangban volna költészetével, mint Arany Jánosé. S a mi családi életét illeti: szebb, nemesebb, tisztább, gyöngédebb viszony a család tagjai...
Gyermekkorunk kedves játékszerét, a papírsárkányt, mai időkben nagy tisztelet érte: a tudomány érdekes segédeszköze lett, sőt a gyakorlati életben is, úgy látszik, tért fog hódítani. A modern sárkány nagyban eltér...
Azt hisszük, hogy nem lesz érdektelen olvasóinknak, ha rövid kivonatban közöljük a Civil Service Club budapesti látogatásáról megjelent angol közleményeket (The Civilian és Daily Mail). Teljes elismeréssel adóznak...
Bulvár
Bulvár
Sándor szerb király menyasszonya
Szerbiában nem az a kifogás a király házassága ellen, hogy egyszerű,...
Bulvár
Mért nem ment Sándor szerb király atyja temetésére?
Erre egy velenczei olasz lap is azt írja, hogy Sándor királynak...
Bulvár
Sport
Kultúra
Bulvár
A czárné nem fogadja a szerb királynét
Kétségtelen, hogy a Vuics-kormány azért mondott le, mert a szerb...
Kultúra
Kultúra
Egyetemi élet a középkorban
Nehéz pontos magyarázatát adni annak, hogy a középkor második felében...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.