Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A farsangi szünetek után febr. 20-ikán ismét összeült a képviselőház, a gróf Vetter elnöknek arról kellett jelentést tenni, hogy az elnökség mily eljárásban részesíti az idegen nyelven mondott és beadott interpellácziókat. Gróf Vetter elnök a február 20-iki ülésben jelentette, hogy...
ROVATOK
Oroszországból már régen hallani, hogy az ottani egyetemek tanuló fiatalsága forrong, mert az egyetemeken nem tanitanak a mai világ szellemében ismereteket. Ezen kivül az egyetemek rendőri felügyelet alatt állanak,...
Magyarország sem maradhat tétlen a vizi utak tekintetében. A kormány nagyszerü csatornaterveken dolgozik, melyek egyenes összeköttetést létesitenének a Balti- és az Adriai-tenger között, a Vág,a Duna, a Száva és...
Most, midőn atyám, Bajza József műveit a Franklin-Társulat legközelebbi harmadik kiadásban bocsátja a nyilvánosság elé, alkalomszerűnek tartom e lapok szerkesztőjének szíves felszólítására írni néhány sort az ő...
A kik a régóta folyó angol- boer háború eseményeit figyelemmel kisérték, gyakran olvashattak különféle golyó-nemről, a milyennel a harczoló felek egymást pusztitani igyekeznek. Ezek a golyók, illetőleg lövegek legnevezetesebbjeirő...
Santelli Italo lovag vívóakadémiája az idén is szép számu közönség előtt folyt le Vigadó nagytermében, mely rendkívüli érdeklődés nem csekély részben Merignac Lucien kiváló franczia mester hírnevének volt köszönhető....
Politika
Merénylet a német császár ellen
November 16-ikán Vilmos császár Boroszló környékén vadászott és innen...
Politika
Fiumei küldöttség Budapesten
A képviselőházban a fiumei állapotokról a mult napokban nyilatkozott...
Politika
Botrányos jelenetek közepette alakult meg a reichsrath
Megnyilt január utolsó napján a szerencsétlen Ausztriában az uj...
Kultúra
Kultúra
Tudomány-technika
Politika
Politika
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.