Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az ifjuság vasárnap délután a Hunyady-téren gyülekezett s onnan az Andrássy- és a Stefánia-uton keresztül zárt sorokban vonult a M. A. Sz. versenypályájának északi kapujához, ahonnan a felvonulásnak kezdődnie kellett. Az ünnepélyre óriási közönség jelent meg. A két tribün zsufolásig...
ROVATOK
A belügyminiszterium költségvetésének tárgyalása alkalmával szóba került közigazgatásunk javitása is. Hogy erre nagy szükség van, arra nézve alig van eltérés a többség és az ellenzék közt, de a javitás eszközeit...
Mihely az osztrák csatornajavaslat megjelent, lapunk rögtön állást foglalt a mellett, hogy az osztrák csatornákhoz csatlakozva a magyar viziutak megépitése is foganatba veendő. E tárgyban most Magyarországnak e...
A Ludovika Akadémiának nemzetünk életében oly fontos szerepe van, melyfölűlemeli a hasonló czélú ésrendeltetésű intézetek szinvonalán. E katonai
intézet a magyar hadi erények fejlesztője melyeknek történetünk oly...
A gyorstüzelő ágyú egész Európában tanúlmányozás és kisérletezés tárgya most s a legtöbb állam húzza-halasztja végleges elhatározását az elfogadható ágyúminta tekintetében, mert attól tart, hogy időközben valami...
Korunk egyik legnagyobb áldása a társadalomnak az egészségért felvett közös küzdelme. A turistaság első sorban az egészségnek, a test és lélek higienéjének tesz nagy szolgálatot. Nincs életkor – a zsenge gyermektől...
Politika
A boer háború és következményei
Szomoruan kezdődik az uj század azokra a nemzetekre nézve, melyek...
Politika
Politika
Gróf Tisza István beszéde a politikai helyzetről
Ama politikai beszédek sorát, melyekből kétségkivül többet is fognak...
Politika
Politika
Bulvár
Sándor szerb király menyasszonya
Szerbiában nem az a kifogás a király házassága ellen, hogy egyszerű,...
Politika
Kultúra
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.