Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A legtekintélyesebb titkos társaságok egyike az * ég és föld testvérisége*, melynek tagjai azt tartják magukról, hogy ők hivatottak a szegénység megszüntetésére. A nagy khinai lázadást, a mint már ez köztudomású, az európaiak által boxerek-nek elnevezett benszülöttek indították és...
ROVATOK
A héten boer vendégek voltak Budapesten. Az egyik a hires Dewett boer vezér unokaöccse Dewett János, a ki 26 éves fiatal ember, a háboruban csapatot vezetett, de megsebesülvén, angol fogságba jutott, a honnan becsületszóra...
A Balaton vizének egyetlen levezetője a Sió folyó. A Sió a Siófoknál kezdődik s Szegzárd fölött ömlik a holt Duna-ágba. Szabályozását az alsó szakaszon még a mult század elején megkezdették. Két érdekeltség van...
Nehéz pontos magyarázatát adni annak, hogy a középkor második felében miként emelkedett egyszerre oly magas fokra egész Európában az egyetemi élet s hogy az a példa, melyet a legelső nagy egyetemek Bolognában, Párisban...
Az új század közuti gyors közlekedésére igérkező automobilok kiállítása igen érdekes a fővárosban, a külső kerepesi-út elején levő Tattersall fedett csarnokában. Körülbelől hatvan automobil kocsi van együtt, s azokkal...
Kedvező szép időben folyt le a szegedi evezős verseny. A verseny 7 számból állott és beérkezett nagy számu nevezés érdekes küzdelmeket helyezett kilátásba a mi nagyobbára meg is valósult. A szegedi versenyt megelőző...
Bulvár
Amit a khinai császárnőről tudni érdemes
Általánosan ugy vélekednek, hogy annak a szerencsétlen lázadásnak, a...
Politika
Politika
Bulvár
Politika
Bulvár
Politika
Politika
A pekingi királyi palota titkos iratai
Berlinben ugy tudják, hogy a császári palotában megtalálták azokat a...
Politika
A khínai forradalom előzményei
Khínát a kereszténység számára hiába akarták megnyerni, vagy legalább...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.