Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A magyar közélet egyik legelső kitünősége, Szilágyi Dezső képviselő volt, igazságügyminiszter, julius 30-ikán éjjel hirtelen meghalt Budapesten, szélhüdés következtében. 61 éves korában, véletlenül érte utól a halál a hatalmas erejű embert. Nagy elme, nagy tanultság, rendkivüli éles...
ROVATOK
Albánia sokat beszéltet magáról. Montenegrói és olasz tulzók izgatása végre szükségessé tette, hogy az osztrák-magyar monarkhia látható életjelt adjon magáról éppen az albán vidékeken. E czélból a Kaiser Karl VI....
A német birodalmi kormány közzétette a vámtarifa-tervezetet. A javaslatban foglalt vámemelések oly nagyok, hogy ha ezeket a birodalmi gyülés is elfogadná, akkor le kellene mondanunk a reményről, hogy a német birodalommal...
Tisztelt uram!
Ön azzal a kivánsággal küldi nekem „Az elbeszélés elmélete” czímű művét, hogy olvassam el s irjak hozzá előszót. Az ön levele igen kedves és lekötelező, de én még sem tehet annak eleget...
Budapest székesfőváros közművei között kétségkívűl egyik legkiválóabb lesz az a hatalmas és a maga nemében az egész földkerekségen párját ritkító híd, a mely gyorsan haladva befejezéséhez nem sokára egy uj kapcsolatot...
A magyar athleták 5 év óta állandóan és fokozott mértében keresik fel a külföldi - különösen a bécsi és prágai - versenyeket. Ezeken a versenyeken való szereplések alapot nyujtanak arra nézve, hogy az athletikában...
Bulvár
Bulvár
Gazdaság
Bulvár
Bulvár
Mért nem ment Sándor szerb király atyja temetésére?
Erre egy velenczei olasz lap is azt írja, hogy Sándor királynak...
Bulvár
Gazdaság
Romániai zsidó kivándorlók kálváriája
A Bécsből Budapestre visszaküldött romániai zsidó kivándorlók egész...
Bulvár
Bulvár
Sándor szerb király menyasszonya
Szerbiában nem az a kifogás a király házassága ellen, hogy egyszerű,...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.